Background Image
Arties, Lleida
Especificacions
Dificultat:moderada Desnivell:185m Durada:1h 30' Tipus de recorregut:Circular
L’itinerari dels avets gegants es troba a la Vall de Valarties (una vall secundària del riu Garona), dintre la zona perifèrica del Parc Nacional d’Aigüestortes i Estany de Sant Maurici, i forma part de la muntanya d’utilitat pública número 257, anomenada “Valarties”.

El camí no és massa difícil, de manera que ho pot fer un ampli ventall de persones. Està ben senyalitzat i compta amb 10 panells amb explicacions didàctiques sobre els arbres de grans dimensions que trobarem durant el camí.

Si se surt des de Vielha cal prendre la C-28 direcció al Port de la Bonaigua. En arribar a l’altura d’Arties prendrem el desviament a la dreta, just després d’acabar la població.

Passant el primer pont que travessa el riu Garona, veurem davant nostre la central hidroelèctrica d’Arties.

Seguim cap a la dreta fins travessar la plaça del poble d’Arties, on trobarem el pont sobre el riu Valarties. Cal creuar-lo, i ràpidament girarem a l’esquerra en direcció la vall de Valarties.

Després de passar els últims edificis del poble comença la pista forestal, asfaltada durant uns quilòmetres, fins al pont de Ressèc. Un cop aquí, tenim l’opció que un taxi ens apropi fins a la cabana de Loseron, o sinó fer el recorregut a peu per la pista durant uns 3km entre un bosc de bonics avets.

A la cabana de Loseron (a 1.630m d’altura), en un entorn de prats alpins plens de flors, podrem veure a la seva paret un panell informatiu que ens explica breument l’itinerari a seguir, i en els colors generals d’aquest veure la direcció que hem de prendre per començar a trobar els avets gegants.

Tornem a baixar per la pista, pocs metres, i en passar el petit pont trobarem una primera indicació amb el temps previst per a fer tota la volta.

Travessem uns primers prats, on seguirem unes indicacions de la fusta groga i ens dirigirem cap al bosc. Allà prendrem un vell canal com a camí, i seguirem recte sense perdre gens d’altura. Arribat a un punt, a mà esquerra, on les indicacions comencen a fer-nos pujar, i les branques partides ens assenyalen el pendent, intentarem trobar un gran pi roig (001) amb el primer panell indicatiu i aprendrem a mesurar l’altura dels arbres d’una manera fàcil.

A partir d’aquí anirem trobant la resta d’arbres i panells amb diferents informacions i curiositats. Encara que cal saber que no només els arbres del camí són majestuosos, si sortim del camí marcat, veurem altres avets i pins tan grans com els assenyalats.

L’arbre 002 ens servirà per orientar-nos.

En l’abre 003 veurem un tall transversal que ens ensenya com comptar els anys dels arbres.

Després veurem dos arbres que es donen la mà amb el panell 004, i aprendrem a diferencial el pi roig de l’avet.

El 005 ens explica una bonica història d’un vell camí, i continuem recte per un sender fins a trobar, a l’esquerra, el 006 amb unes barbes penjant.

Al costat de l’arbre, a la dreta, els nostres ulls hauran d’arribar fins al cel per poder veure l’alçada del grup d’avets 007.

Més enllà, el panell 008 està en un gran arbre les branques del qual formen una espessa ombra.

Després, el 009 és un arbre amb els seus imponents arrels ancorant a la vida.

És just en aquest punt on gira el camí i torna a agafar l’altura fins el darrer abre, el 010 que, tot i estar mort, ens dóna molta informació sobre el lloc. Ja hem arribat! I ja podem iniciar el descens pel camí de baixada, agrest i divertit en un inici, però despres només hem d’anar a l’arbre 006 on trobarem el camí que vam fer de pujada i seguir-lo.

Tornarem fins al pont, a prop de la cabana de Loseron.

Per a baixar-vos els fitxers cal que us hagueu registrat en el portal - Para descargar ficheros tienes que haberte registrado en el portal

Facilitats
Ruta familiar Primavera Estiu Tardor Hivern Moderada Trekking
Cap opinió

Cal que estigueu identificats per deixar un comentari.

Contacta-hi ara
No teniu permís per registrar-vos

La reinicialització de la contrasenya s’enviarà al vostre email