Background Image
Bassa d'Oles, Lleida
Especificacions
Dificultat:molt-facil Desnivell:75m Durada:50' Tipus de recorregut:Circular

La Bassa d’Oles és un racó de gran bellesa a poca distància de Vielha. És un lloc ideal per passar el dia en familia que farà les delícies dels petits i grans. L’itinerari proposat és una tornada pels voltants del llac, envoltat de bosc d’avet i pi vermell, finebrer i nabius.

Pi VermellEl pi vermell o silvestre (pinus silvestris) s’identifica a simple vista pel color ataronjat que adquireix l’escorça i la disposició irregular de les branques a la copa. S’ubiquen en les zones més baixes i assolejades que el pi negre.

GinebrerEl ginebrer (juniperus comunis) és una planta de fulla perenne molt resistent al fred que pot viure a més de 3.000m. Forma arbusts rabassuts que no acostumen a passar d’un metre d’alçada. S’adapta enmig i es protegeix cobert per la neu com si d’un iglú es tractés.

CucutEl cucut (cucus canorus) fàcilment reconegut pel seu cant, és un ocell que posa els seus ous als nius d’altres aus, habitualment menors, perquè aquestes les criïn.
Faig (fulla)Els faigs són molt apreciats per les aus i utilitzats com a condiment. El seu oli essencial dóna aroma a licors com la ginebra.

Hi acostuma a haver força fauna, és fàcil descobrir els seus rastres. No és estrany veure algun cabirol si es matina. La pista d’accés passa pel cèlebre Bosc de Varicauba. Aquesta pista també porta a l’Artiga de Lin passant pel Pla Betalher i el Guardadèr de Betlan.

Des de l’aparcament de la Bassa d’Oles se surt a l’esquerra del Refugi dera Piusa. Unes marques de PR grogues i blanques conviden a ser una pista forestal amb dues pujades curtes però pronunciades.

Bòrda dera Vila

Es deixa a l’esquerra la Bòrda dera Vila, abandonant les marques PR a la bifurcació. Es continua a mà dreta (hi ha una fita de pedres) i se segueix les roderes de cotxe entre prats de pastura i un camp clos de pedres.

Es passa junt una cabana rehabilitada, a la dreta. Continuem per les roderes arribant a una altra cabana i un gran abeurador, entre prats de pastura, amb una panoràmica molt maca. Per tornar es descamina el camí fins a l’anterior cabana deixant-la a mà dreta. Es travessen els prats fins a recuperar, costa avall, de davant una bassa d’aigua, altres roderes s’aniran fent més evidents.

Es passa al costat de noves cabanes fins entrar al bosc de pi vermell on es defineix la pista que, donant una lleugera marrada al llac arriba al punt d’inici.

Des de la Bassa d’Oles en surten els circuits verd i blau de BTT que arriben a l’Airau Naturau Plan Batalhèr, una zona de picnic amb graelles i barbacoes habil·litades.

Per a baixar-vos els fitxers cal que us hagueu registrat en el portal - Para descargar ficheros tienes que haberte registrado en el portal

• pdf Mapa Ruta de la Bassa d'Oles
    Mostra el recorregut llarg de la Bassa d'Oles, el curt es limita a seguir la vora de la bassa i no té cap dificultat.
    File size: 1 MB
  • gpx Track_Bassa_Oles
    Track de la ruta llarga de la Bassa d'Oles, el curt es limita a seguir la costa de la bassa.
    File size: 11 KB
Facilitats
Ruta familiar Primavera Estiu Tardor Hivern Fàcil Trekking Vehicle turisme BTT Trail
1Opina
  • "Bones rutes en BTT"

Sovint hi pugem carregant les bicis a la furgoneta i baixem per les diferents rutes de BTT que hi ha. També està bé per a practicar el running o simplement passejar-hi de picnic.

Cal que estigueu identificats per deixar un comentari.

Bassa d'Oles, Lleida

Obtingues indicacions
Contacta-hi ara
No teniu permís per registrar-vos

La reinicialització de la contrasenya s’enviarà al vostre email