Background Image
Aubèrt, Lleida
Especificacions
Dificultat:molt-facil Desnivell:125m Durada:2h
Es tracta d’un passeig entre Aubèrt i Era Bordeta, que recorre part del “Camin Reiau”, per la base del Sarrat de Gèles i l’inici del bosc de Varicauba fins al poble d’Es Bòrdes una vegada creuat el riu Joeu, per la base del Serrat dera Entecada.

Amb la vegetació típica de ribera i bosc de pins, avets i avellaners, també hi trobem el boix, les molses i molta diversistat de flors i plantes que varien en funció de l’època.

L’aigua dels barrancs proveeix la Garona, transformada en cascades. La natura alterna amb altres recursos de la vall com els càmpings, l’energia hidroelèctrica, la ramaderia o la fusteria.

El Camin Reiau és un antic camí, possiblement utilitzat en època romana, que venia des de Toulouse i atravessava la Val d’Aran fins al Pòrt de la Bonaigua tot arribant a Tarragona. El petit monticle al costat del poble d’Es Bòrdes, lloc estratègic, estava ubicada la fortalesa deth Castèth Leon, que va ser construïda al 1283 i era la seu del governador d’Aran. Als peus d’aquesta fortalesa es va anar construint el poble d’Es Bòrdes. Al s. XVIII va sofrir un dur setge, sent cremat i destruït. Un arbust característic d’aquesta ruta és el boix (buxus sempervirens) de fusta molt densa, dura i homogènia, que s’empra per fer gravades, pipes, estris de cuina o instruments de vent. És una planta medicinal però molt tòxica.

L’inici és a Aubèrt, a l’aparcament de l’àrea de picnic un cop s’ha creuat la Garona. Se segueix en la direcció que baixa el riu per la pista asfaltada.

A la bifurcació, el rètol convida a anar a la dreta, pel “Camin Reiau” i el G-211-1. És un camí còmode per pista de terra durant tot el trajecte.

Es deixa a mà dreta Eth Pònt d’Arròs, al costat d’un primer càmping. S’entra a Es Bòrdes, on es pot calmar la set en qualsevol de les seves fonts.

Es travessa el poble seguint les indicacions i, després d’una forta baixada, es creua el pont de pedra sobre el riu Joeu.

Passem per zones de prats i un antic safareig cobert. Altres càmpings indiquen la proximitat a Era Bordeta. Es creua el riu Garona pel pont que porta a la N-230 i s’arriba a la destinació.

Facilitats
Primavera Estiu Tardor Hivern Fàcil Trekking Rural
Cap opinió

Cal que estigueu identificats per deixar un comentari.

Contacta-hi ara
No teniu permís per registrar-vos

La reinicialització de la contrasenya s’enviarà al vostre email