Background Image
Plaça dera Glèisa, Vielha, Lleida
Especificacions
Dificultat:facil Desnivell:300m Durada:3-4h Tipus de recorregut:Circular
Aquest itinerari pels pobles del Castièro segueix part de la pista que puja a l’antiga estació d’esquí de la Tuca, i passa per un ombrívol bosc ric en freixes, aurons i roures, fins a Escunhau i Casarilh.

Permet veure Vielha, ubicada en la confluència dels rius Nere i Garona, des d’una àrea i bonica perspectiva.

La tornada té lloc per la solana, a través d’un sender ben col·locat sobre un relleu rocós, entre prats de pastura i vegetació oberta, amb majuelos, aranyoners i rosers acompanyats de l’amanyac del riu.

La gimcana

Es tracta d’un joc que et porta a caminar per pobles i camins de muntanya, trobant balises amagades en punts clau del camí. Es podran descobrir curiositats i gaudir de vistes panoràmiques fantàstiques de la Val d’Aran.

La ruta autoguiada de senderisme es fa amb l’ajuda d’un mapa. Al llarg del camí pels pobles del Castièro s’hi han amagat 19 balises que tenen trampa, és a dir, no es troben a simple vista, tot i que per mitjà d’unes endevinalles i misterioses pistes que hauràs de desxifrar et serà més fàcil localitzar-les. A més, cada balisa et descobrirà curiositats i secrets del territori.

La ruta té una durada de 3-4 hores, però pot reduir-se’n a 2 hores si s’agafa una drecera en la balisa número 8.

El joc es distribueix gratuïtament als hotels de la Val d’Aran i a AranExperience, entre les tendes Coquete Moi i Matador.

Recomanacions generals:

1. Porta calçat adequat per l’activitat recorda que aniràs per camins de terra i herba (utilitza botes o sabates de trekking i evita el calçat obert o incòmode)
  2. Intenta no realitzar l’activitat durant les hores més caluroses del dia, porta una gorra, crema solar i ulleres de sol
  3. És molt important portar beguda i alguna cosa per menjar durant el trajecte. No hi ha fonts, però hi ha zones de picnic i algun restaurant pel camí

Des de la Plaça dera Glèisa de Vielha es puja pel carrer Sarriulèra. Fora del poble, en l’encreuament de camins, pren el G-211-1 a l’esquerra, que ascendeix fins a les visibles antenes.

La Plaça dera Glèisa de Vielha va ser el pati d’armes de l’antic Castèth de Vielha, construït cap a l’any 1345 com a fortalesa comuna dels cònsols de Vielha, Gausac i Casau que fou destruït durant la Guerra dels Segadors, l’any 1613.

Se segueix fins a l’encreuament i s’agafa a la dreta la pista forestal de la Tuca. De camí per la pista es troba la Costassa, un prat amb taules i una font que convida a parar i refrescar-se.

Es continua per aquesta fins una cruïlla que indica “Estanhot d’Escunhau“. Se segueix la desviació de l’esquerra del rètol per les marques de GR.

S’arriba al poble d’Escunhau a l’altura de l’església romànica de Sant Pèir. Se segueix per la dreta del GR.

Abans d’arribar a Escunhau, al lloc conegut com Castièro que dóna nom al “terçon”, hi havia un altre castell, del qual encara en queda alguna ruïna.

En el pròxim encreuament es continua direcció Casarilh. S’entra al poble i es baixa tot dret creuant la carretera C-28 fins una bifurcació que s’agafa a l’esquerra per enllaçar amb el G-211.

L’heura, que es troba en abundància en aquests i altres boscos de la vall, s’enfila amb les seves arrels adherents pels troncs d’exemplars vells. En ser de fulla perenne, es mantenen verds tot l’any protegint curiosament tot tipus de caducifolis.

Un bonic pont ens permet creuar el riu Garona. El camí guanya alçada i per un espectacular flanqueig porta de tornada a Vielha, al costat del nou poliesportiu i Palai de Gèu.

Se segueix el marge dret del riu Garona fins un pont de fusta. Es voreja l’Hospital i pel carrer Arnals s’arriba al punt de partida.

Per a baixar-vos els fitxers cal que us hagueu registrat en el portal - Para descargar ficheros tienes que haberte registrado en el portal

Facilitats
Ruta familiar Primavera Estiu Tardor Hivern Fàcil Trekking BTT Rural Trail
Cap opinió

Cal que estigueu identificats per deixar un comentari.

Plaça dera Glèisa, Vielha, Lleida

Obtingues indicacions
Contacta-hi ara
No teniu permís per registrar-vos

La reinicialització de la contrasenya s’enviarà al vostre email