Background Image
Especificacions
Dificultat:molt-facil Desnivell:100m Durada:45' Tipus de recorregut:Circular
El passeig pel Cor de Toran és un recorregut curt però molt bonic que buscarà l’amagat poble de Pradet. El començament té lloc en una cascada i el curs del riu Toran al costat de la carretera. El Tuc d’Emèr presideix la vall mostra els seus pendents verds i verticals i amaga la seva falda un gelater fins i tot ben entrat l’estiu.

Els seus pendents el protegeixen espessos boscos d’avet, lloc ideal per a les migracions de l’ós. El riu Toran, a més, és enigmàtic ja que el curs de l’aigua apareix i desapareix, fent part del seu recorregut sota terra quan baixa el nivell de l’aigua.

El Cor de Toran es troba en el centre de la Val de Toran.

El recorregut comença a l’aparcament al costat del refugi d’Era Honeria. Es continua endavant a peu per la carretera fins a la primera corba, i s’entra al camí que surt de la corba i que voreja el curs del riu. Aquest va pel bosc fins que es troba el riu.

Es creuen les pedres i es continua pujant suaument per l’altre vessant fins un encreuament. Continuem a l’esquerra entre ruïnes d’antigues bordes. El sender encara que s’estreny, està ben traçat. Flanqueja i ofereix una bona perspectiva sobre els prats i la vall.

Es creua algun torrent i s’arriba a un abeurador i una fresquera de pedra. Poc després s’arriba a Eth Pradet. Baixa per la carretera que es bifurca i es continua a l’esquerra, fins i tot la carrera principal que porta fins al punt de partida.

Fent aquesta ruta és una bona oportunitat per a visitar els pobles de Sant Joan de Torà, Porcingles i Canejan, o bé passejar fins a l’embassament d’Hons dera Coma.

És interessant saber...

A prop del refugi d’Era Honeria hi havia una farga de ferro. Temps enrera va ser una vall molt poblada: Canejan va arribar a tenir més de 500 habitants. L’hipèric (hipericum maculatum) es troba en abundància per la vall. De flors grogues amb punts negres en els seus pètals, és una de les plantes més conegudes, entre les seves múltiples virtuts destaca l’oli d’hipèric aplicat per a cops, ferides i torçades. També és utilitzat en homeopatia i com a antidepressiu.

L’ós bru (ursus arctos) mamífer tímid i solitari viu preferentment en boscos d’avet, especialment si hi ha roures, ja que els seus fruits al costat dels gerds i els nabius constitueixen la base de la seva alimentació. Les ósses, a més, tenen la peculiaritat de poder ajornar el desenvolupament de l’òvul fecundat per a quan les condicions del medi els són més favorables.

Facilitats
Primavera Estiu Tardor Hivern Fàcil Trekking Rural
Cap opinió

Cal que estigueu identificats per deixar un comentari.

Contacta-hi ara
No teniu permís per registrar-vos

La reinicialització de la contrasenya s’enviarà al vostre email