Background Image

Estanh Nere deth Horcalh, Lleida
Especificacions
Dificultat:moderada Desnivell:522m Durada:2:45h Tipus de recorregut:Circular
Aquesta ruta s’aparta de les més conegudes de la Val d’Aran, i ens porta a un estany molt bonic i misteriós que ens espera carregat de llegendes a prop del Tuc de Maubèrme, l’estanh Nere deth Horcalh, a les solitàries serres del nord de la vall.

La ruta ens permet conèixer, també, el preciós Lac de Montoliu, una altra de les joies ocultes en aquests remots paratges de mines abandonades.

Borda dera Lana

Agafarem la carretera que va de Salardú a Bagergue, on prenem la pista sobre el riu Unhòla cap a la Borda dera Lana. Les seves aigües vermelloses tenyides pel fero ens parlen del passar miner de la zona. Poc abans d’arribar-hi hi ha un desviament a la dreta en direcció a Liat, que ens porta fins a la cabana del Calhaus, situada a 1.910m d’altitud.

Són 7km de pista només recomanables per a un vehicle tot-terreny, degut al pendent pronunciat i al seu estat.

En cas de fer el trajecte a peu, s’han d’afegir dues hores d’ascens.

Cabana Calhaus

Passada la cabana del Calhaus trobarem un senyal indicador del GR 211 (a 2.053m) cap al Lac de Montoliu. Després d’un tram amb pendent, el sender tomba cap a l’esquerra i continua de manera més suau.

A uns 50 minuts arribarem al Lac de Montoliu (situat a 2.380m), estès als peus del pic homònim i del Maubèrme.

Voregem el llac deixant-lo a la nostra esquerra i ascendim en direcció nord-est cap a la Colhada Nera. Aquesta, que hem de coronar, es distingeix de manera evident davant nostre.

El camí travessa una tartera fins a un desviament confús: el sender de l’esquerra mena a unes mines abandonades. Nosaltres hem de seguir ascendint cap al coll.

Des de la Colhada Nera ja podrem gaudir de les increïbles vistes de l’Estanh Nere deth Horcalh, rodejat d’un mar de muntanyes. I això no és tot, perquè si girem la vista enrera el massís de La Maladeta ens oferirà una imatge igual d’espectacular.

Per completar l’excursió només cal que baixem fins a la riba de l’Estanh Nere (2.470m)… tot i que els més supersticiosos haurien d’anar amb compte: les raons científiques expliquen que els llacs anomenats negres reben aquest nom perquè són més profunds o per les característiques del terreny però les llegendes diuen que si l’aigua és fosca, és perquè amaga les portes de l’infern.

Facilitats
Primavera Estiu Tardor Hivern Moderada Trekking Vehicle tot terreny
Cap opinió

Cal que estigueu identificats per deixar un comentari.

Estanh Nere deth Horcalh, Lleida

Obtingues indicacions
Contacta-hi ara
No teniu permís per registrar-vos

La reinicialització de la contrasenya s’enviarà al vostre email