Background Image

Gausac, Espanya
Especificacions
Dificultat:facil Desnivell:120m Durada:1h 40' Tipus de recorregut:Circular

Aquesta proposta ens portarà a tres pobles molt propers entre ells: Caminada per Gausac, Casau i Vielha.

L’església de Sant Martí, d’estil gòtic, situada al peu del poble de Gausac, i on destaca la pila baptismal romànica amb una magnífica coberta de fusta policromada del segle XVIII, serà el nostre punt de partida.

Agafem una forta pujada pel Carrer Major tot arribant als 5-10 minuts a la font de Santa Maria per beure i refrescar-nos.

Església de Sant Andreu de Casau

Continuant pel carrer de Portero i seguint el senyals blancs i vermells del GR, arribarem a un pla final del poble amb molt bones vistes i un indicador de camins. Tombem cap a l’esquerra per un bon sender fins el camí que puja a la dreta i que ens du directament al poble de Casau (10-20 minuts) amb l’església de Sant Andrèu, presidida per una robusta torre del segle XVII que guarda, en el seu interior, una interessant col·lecció d’art sacre.

Observarem la disposició i l’arquitectura tradicional de les cases de muntanya típiques de l’Aran amb bells arranjaments decoratius enjardinats.

Sortim del poble per la carretera d’accés i després de travessar el barranc des Comes continuem fins el petit nucli de cases, avui en runes, de Sant Pèir. Aquí s’hi trobava el primer hospital de la Val d’Aran durant les guerres carlines del segle XIX, ja que a les proximitats es trobava el Fort de la Llibertat, a l’actual ubicació del Parador de Vielha.

Al costat de l’última casa de Sant Pèir surt el camí que seguirem per baixar cap a Vielha. Sense creuar el pont que se’ns presenta davant, girarem a mà esquerra fins arribar a les primeres cases de Vielha.

Ja a la població baixem fins a la carretera de Gausac i, a l’esquerra, ens dirigirem al punt d’inici de l’excursió.

Facilitats
Primavera Estiu Tardor Hivern Fàcil Rural
Cap opinió

Cal que estigueu identificats per deixar un comentari.

Contacta-hi ara
No teniu permís per registrar-vos

La reinicialització de la contrasenya s’enviarà al vostre email