Background Image
Ajuntament de Les, Les, Lleida
Especificacions
Dificultat:moderada Desnivell:310m Durada:3h 20' Tipus de recorregut:Circular
Rere els Signes del Passat és un recorregut circular que uneix les poblacions de Les i Bausen, passant per terres de pasturatge, entre murs i bordes que apareixen a recòndits paratges i fan recordar la vida d’antany a la vall.

El camí passa entre vells i frondosos boscos de vegetació molt variada. El Guardader de Vernet sorprèn per l’excel·lent panoràmica sobre el Baish Aran i el seu “santet” albergat en un tronc, així com l’atractiu i refrescant riu al barranc de Bausen.

El peculiar poble de Bausen per on sembla que no transcorre el temps mereix una visita i un descans. A la tornada es gaudirà del passeig pels magnífics prats d’Era Lana de Les.

Des de la plaça de l’Ajuntament de Les ens dirigim cap a la N-230 i caminem direcció França fins a trobar la pista asfaltada que surt a mà esquerra, abans de l’hostal.

En l’encreuament se segueix a la dreta el G-211-2 direcció Bausen. Més endavant es bifurca i es continua a l’esquerra controlant les marques de GR per un camí empedrat que puja en ziga-zaga entre murs, prats i bordes.

Després de passar dues edificacions i un abeurador es continua per la pista que ascendeix a l’esquerra fins a un altre encreuament. Seguim per la dreta direcció Bausen i en breu s’arriba al “Guardader de Vernet”.

Continuem per un sender més estret que voreja la muntanya i tornem a entrar al bosc arribant al barranc de Bausen.

Es continua fins a a l’encreuament i per la pista forestal a la dreta fins a Bausen. Des del carrer San Pere prenem el carrer Santa Eulària que surt a mà dreta i després el camí que baixa per l’esquerra per sortir del nucli urbà.

A la dreta queda la capella de Santa Anna. Baixem pel camí vell que creua en dues ocasions la carretera d’accés a Bausen.

En arribar a la N-230 es travessa i agafant la carretera local, un cop creuada la Garona, s’arriba de tornada a Les pel G-211 que passa per l’Ermita de Sant Blai i els antics Banhs de Les.

A Les cal visitar la plaça deth Haro i les Termes dera Baronia.

A Les continua la tradició de la crema d’Eth Haro, un tronc obert amb falques que es col·loca dret al mig de la plaça del mateix nom. Es planta per Sant Pere i es col·loca una corona de flors i, a l’any següent, es crema per la Nit de Sant Joan al mig d’una gran festa.

Antigament les teulades es feien de palla, amb una espessor de fins i tot 80cm convertia la coberta en un bon aïllant tot l’any. A més de transpirar afavoria la bona conservació de l’herba en el seu interior. Podia durant fins i tot 45 anys.

Els “penalèrs” o esglaons orientats normalment a nord o a oest, tenien les funcions de protegir el vent i la pluja i de permetre l’accés a la teulada pel seu manteniment i poder apagar el foc. Els incendis van ser la causa principal del canvi dels materials als sostres de les cases a finals del s. XIX passant de ser de palla a pissarra.

Facilitats
Primavera Estiu Tardor Hivern Moderada Rural Trail
Cap opinió

Cal que estigueu identificats per deixar un comentari.

Ajuntament de Les, Les, Lleida

Obtingues indicacions
Contacta-hi ara
No teniu permís per registrar-vos

La reinicialització de la contrasenya s’enviarà al vostre email