Background Image
Es Bòrdes, Lleida
Especificacions
Dificultat:dificil Desnivell:580m Durada:4h Tipus de recorregut:Circular

El recorregut enllaça els set pobles del Terçon de Lairissa, ubicats en la Montanha d’Uishèra.

Són els pobles més antics i menys poblats de la Val d’Aran, amb cases i quadres rústiques que formen els “auviatges”. Teulades de pissarra anyenca amb típiques “lucanas“, fonts, abeuradors i rentadors… formant part de l’encant de la zona.

La vegetació és molt variada: el frondós bosc de roures a Artigaus, els avelladers, Manhaits, canals vorejades de cirerers o els boscos de pi silvestre i les falgueres d’Uishèra.

Ofereix panoràmiques de gran bellesa sobre la vall d’Artiga de Lin, el massís de La Maladeta i el Sarrat dera Entecada.

Se surt de la Plaça dera Glèisa de Es Bòrdes. Baixem pel Carrèr Artiga a la carretera i s’atalla el Pònt de Es Bòrdes. Endavant, després de creuar la N-230 es puja pel camí aixecat a l’esquera de les cases. De seguida hi ha un encreuament amb indicador.

Prenem a l’esquerra el PR-114, sender que flanqueja fins a la carretera d’accés a Arró. Es travessa el poble de front fins una placeta. Passada aquesta firem a l’esquerra pel Carrèr Sant Antoni i se segueix fins al final del poble on hi ha un altre aindicador.

En el proper encreuament prenem direcció Arres de Jos (G-211). En àmplies corbes s’arriba a l’encreuament d’ “És Manhaits“. Tirem cap a l’esquerra, direcció Arres de Jos i el creuem deixant a l’esquena l’Ermita de Sant Fabián, tot sortint d’aquest pel Carrèr Sant Joan que, molt costerut, passa al costat de la Glèisa de Sant Joan i arriba a Arres de Sus.

A la plaça Major se segueix pel carrer principal direcció Vilamòs. En el Carrèr Major un rètol indica el G-211 que cal seguir. Un primer encreuament s’agafa a l’esquerra cap a Begós i, el segon (senyalitzat amb una fita de pedres) també.

Resulta imprescindible visitar la Glèisa de Santa Maria de Vilamòs, l’Ecomusèu Joanchiquet i donar un cop d’ull a l’abeurador i el forn de calç.

Vilamòs fou el primer poble fundat i reconegut al territori d’Aran. Va arribar a tenir més de 500 habitants, i es creu que l’Ermita de Sant Miquèu, a 1km de Vilamòs, va ser la primera parròquia de la Val d’Aran, als voltants del s. X.

A Begós es baixa pel carrer central fins a la Plaça Major, es continua pel Carrèr Santa Llúcia i la carretera fins a trobar a la dreta el rètol de la senda que porta a Benós. Se segueix pel Carrèr Sant Ròc, que voreja la part alta i baixa fins a la Plaça Major, on surt el sender que s’uneix amb el primer encreuament que porta, de nou, a Es Bòrdes.

Facilitats
Primavera Estiu Tardor Hivern Difícil Rural
Cap opinió

Cal que estigueu identificats per deixar un comentari.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Es Bòrdes, Lleida

Obtingues indicacions
Contacta-hi ara
No teniu permís per registrar-vos

La reinicialització de la contrasenya s’enviarà al vostre email