Background Image
Es Bòrdes, Lleida
Especificacions
Dificultat:dificil Desnivell:580m Durada:4h Tipus de recorregut:Circular

El recorregut enllaça els set pobles del Terçon de Lairissa, ubicats en la Montanha d’Uishèra.

Són els pobles més antics i menys poblats de la Val d’Aran, amb cases i quadres rústiques que formen els “auviatges”. Teulades de pissarra anyenca amb típiques “lucanas“, fonts, abeuradors i rentadors… formant part de l’encant de la zona.

La vegetació és molt variada: el frondós bosc de roures a Artigaus, els avelladers, Manhaits, canals vorejades de cirerers o els boscos de pi silvestre i les falgueres d’Uishèra.

Ofereix panoràmiques de gran bellesa sobre la vall d’Artiga de Lin, el massís de La Maladeta i el Sarrat dera Entecada.

Se surt de la Plaça dera Glèisa de Es Bòrdes. Baixem pel Carrèr Artiga a la carretera i s’atalla el Pònt de Es Bòrdes. Endavant, després de creuar la N-230 es puja pel camí aixecat a l’esquera de les cases. De seguida hi ha un encreuament amb indicador.

Prenem a l’esquerra el PR-114, sender que flanqueja fins a la carretera d’accés a Arró. Es travessa el poble de front fins una placeta. Passada aquesta firem a l’esquerra pel Carrèr Sant Antoni i se segueix fins al final del poble on hi ha un altre aindicador.

En el proper encreuament prenem direcció Arres de Jos (G-211). En àmplies corbes s’arriba a l’encreuament d’ “És Manhaits“. Tirem cap a l’esquerra, direcció Arres de Jos i el creuem deixant a l’esquena l’Ermita de Sant Fabián, tot sortint d’aquest pel Carrèr Sant Joan que, molt costerut, passa al costat de la Glèisa de Sant Joan i arriba a Arres de Sus.

A la plaça Major se segueix pel carrer principal direcció Vilamòs. En el Carrèr Major un rètol indica el G-211 que cal seguir. Un primer encreuament s’agafa a l’esquerra cap a Begós i, el segon (senyalitzat amb una fita de pedres) també.

Resulta imprescindible visitar la Glèisa de Santa Maria de Vilamòs, l’Ecomusèu Joanchiquet i donar un cop d’ull a l’abeurador i el forn de calç.

Vilamòs fou el primer poble fundat i reconegut al territori d’Aran. Va arribar a tenir més de 500 habitants, i es creu que l’Ermita de Sant Miquèu, a 1km de Vilamòs, va ser la primera parròquia de la Val d’Aran, als voltants del s. X.

A Begós es baixa pel carrer central fins a la Plaça Major, es continua pel Carrèr Santa Llúcia i la carretera fins a trobar a la dreta el rètol de la senda que porta a Benós. Se segueix pel Carrèr Sant Ròc, que voreja la part alta i baixa fins a la Plaça Major, on surt el sender que s’uneix amb el primer encreuament que porta, de nou, a Es Bòrdes.

Facilitats
Primavera Estiu Tardor Hivern Difícil Rural
Cap opinió

Cal que estigueu identificats per deixar un comentari.

Es Bòrdes, Lleida

Obtingues indicacions
Contacta-hi ara
No teniu permís per registrar-vos

La reinicialització de la contrasenya s’enviarà al vostre email