Background Image

Ruta del Portilhon al Tuc d’Aubàs

Pic d'Aubas o Tuc d'Aubàs
Especificacions
Dificultat:moderada Desnivell:465 m / 850 m Recorregut:4.6 km / 12 km Durada:2h / 5h 30' Tipus de recorregut:Circular
La ruta del Portilhon al Tuc d’Aubàs permet admirar unes vistes fantàstiques amb un nivell mig o moderat. Es pot realitzar a peu, una part en cotxe o fins i tot en raquetes de neu, pel que és una molt bona opció a qualsevol època de l’any i sense necessitat de disposar d’una forma física excel·lent.

Primer tram: Del Portilhon al Còth de Baretja.

Pujant amb el cotxe pel Portilhon tenim dues opcions:

• Si fem la ruta a l’hivern i hi ha neu, podem deixar el cotxe a la part superior i baixar caminant direcció Bossòst, pocs metres després del cim trobarem un encreuament a la dreta que ens condueix per dins d’un bosc d’avets.
  • Si volem escurçar o simplificar la ruta podem pujar pel Portilhon amb el cotxe i, una mica abans d’arribar al cim trobem un encreuament a l’esquerra, és una pista transitable amb el cotxe. Cal seguir-la fins arribar al pàrquing on deixarem el vehicle i seguirem caminant.

Si fem la pista caminant o amb raquetes podem tallar pel PR o bé seguir la pista que va serpentejant en un ascens constant. Trigarem al voltant d’una hora i mitja en arribar al Còth de Baretja (alguns també ho escriuen com Còth de Varetja).

Segon tram: Del Còth de Baretja al Tuc d’Aubàs.

Des del Còth de Baretja s’obre una esplèndida panoràmica sobre les muntanyes aragoneses i franceses: Era Pica, el Pic de la Mina, el Portillón de Benasc, el Salvaguardia, el Maupas…

Podem descansar a les cabanes de pastors o bé continuar.

El Tuc d’Aubàs se situa, havent arribat, a mà esquerra. Té una pala sostinguda de 250m de desnivell. A l’hivern acostumen a haver traces que podrem seguir, en qualsevol cas, just darrera de la segona cabana s’hi troba un petit sender que ens portarà al cim.

També podem pujar “pel dret” i baixar pel sender si volem escurçar el recorregut i poder fer algunes instantànies en una llengua sobre un precipici abans d’arribar al cim.

A dalt del cim (2.072m) podem visitar les fites frontereres, la vista és en 360 graus i miris on miris impressiona, una esplèndida terrassa amb vistes al massís de les Maladetes amb el Glaciar de l’Aneto, el coll de Corones, l’Aneto, etc.

La tornada podem fer-la desfent el camí o, si hem pujat pel dret, pel sender.

Per a baixar-vos els fitxers cal que us hagueu registrat en el portal - Para descargar ficheros tienes que haberte registrado en el portal

• pdf Mapa Tuc d'Aubàs
    Mapa de la zona i l'itinerari per accedir al Tuc d'Aubàs des del Portilhon i/o el Còth de Baretja
    File size: 2 MB
  • gpx Track Tuc d'Aubàs (curta)
    Track per pujar al Tuc d'Aubàs (2.072m) des del pàrquing de la pista del Portilhon al Còth de Baretja
    File size: 139 KB
  • gpx Track Tuc d'Aubàs (llarga)
    Track per pujar al Tuc d'Aubàs (2.072m) des del Portilhon al Còth de Baretja caminant o amb raquetes
    File size: 263 KB
Facilitats
Primavera Estiu Tardor Hivern Moderada Trekking Vehicle turisme
Cap opinió

Cal que estigueu identificats per deixar un comentari.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Pic d'Aubas o Tuc d'Aubàs

Obtingues indicacions
Contacta-hi ara
No teniu permís per registrar-vos

La reinicialització de la contrasenya s’enviarà al vostre email