Background Image

Ruta del Portilhon al Tuc d’Aubàs

Pic d'Aubas o Tuc d'Aubàs
Especificacions
Dificultat:moderada Desnivell:465 m / 850 m Recorregut:4.6 km / 12 km Durada:2h / 5h 30' Tipus de recorregut:Circular
La ruta del Portilhon al Tuc d’Aubàs permet admirar unes vistes fantàstiques amb un nivell mig o moderat. Es pot realitzar a peu, una part en cotxe o fins i tot en raquetes de neu, pel que és una molt bona opció a qualsevol època de l’any i sense necessitat de disposar d’una forma física excel·lent.

Primer tram: Del Portilhon al Còth de Baretja.

Pujant amb el cotxe pel Portilhon tenim dues opcions:

• Si fem la ruta a l’hivern i hi ha neu, podem deixar el cotxe a la part superior i baixar caminant direcció Bossòst, pocs metres després del cim trobarem un encreuament a la dreta que ens condueix per dins d’un bosc d’avets.
  • Si volem escurçar o simplificar la ruta podem pujar pel Portilhon amb el cotxe i, una mica abans d’arribar al cim trobem un encreuament a l’esquerra, és una pista transitable amb el cotxe. Cal seguir-la fins arribar al pàrquing on deixarem el vehicle i seguirem caminant.

Si fem la pista caminant o amb raquetes podem tallar pel PR o bé seguir la pista que va serpentejant en un ascens constant. Trigarem al voltant d’una hora i mitja en arribar al Còth de Baretja (alguns també ho escriuen com Còth de Varetja).

Segon tram: Del Còth de Baretja al Tuc d’Aubàs.

Des del Còth de Baretja s’obre una esplèndida panoràmica sobre les muntanyes aragoneses i franceses: Era Pica, el Pic de la Mina, el Portillón de Benasc, el Salvaguardia, el Maupas…

Podem descansar a les cabanes de pastors o bé continuar.

El Tuc d’Aubàs se situa, havent arribat, a mà esquerra. Té una pala sostinguda de 250m de desnivell. A l’hivern acostumen a haver traces que podrem seguir, en qualsevol cas, just darrera de la segona cabana s’hi troba un petit sender que ens portarà al cim.

També podem pujar “pel dret” i baixar pel sender si volem escurçar el recorregut i poder fer algunes instantànies en una llengua sobre un precipici abans d’arribar al cim.

A dalt del cim (2.072m) podem visitar les fites frontereres, la vista és en 360 graus i miris on miris impressiona, una esplèndida terrassa amb vistes al massís de les Maladetes amb el Glaciar de l’Aneto, el coll de Corones, l’Aneto, etc.

La tornada podem fer-la desfent el camí o, si hem pujat pel dret, pel sender.

Per a baixar-vos els fitxers cal que us hagueu registrat en el portal - Para descargar ficheros tienes que haberte registrado en el portal

• pdf Mapa Tuc d'Aubàs
    Mapa de la zona i l'itinerari per accedir al Tuc d'Aubàs des del Portilhon i/o el Còth de Baretja
    File size: 2 MB
  • gpx Track Tuc d'Aubàs (curta)
    Track per pujar al Tuc d'Aubàs (2.072m) des del pàrquing de la pista del Portilhon al Còth de Baretja
    File size: 139 KB
  • gpx Track Tuc d'Aubàs (llarga)
    Track per pujar al Tuc d'Aubàs (2.072m) des del Portilhon al Còth de Baretja caminant o amb raquetes
    File size: 263 KB
Facilitats
Primavera Estiu Tardor Hivern Moderada Trekking Vehicle turisme
Cap opinió

Cal que estigueu identificats per deixar un comentari.

Pic d'Aubas o Tuc d'Aubàs

Obtingues indicacions
Contacta-hi ara
No teniu permís per registrar-vos

La reinicialització de la contrasenya s’enviarà al vostre email