Background Image
Via Ferrada Les, Les, Lleida
Especificacions
Dificultat:K4 Força:4 Psicològic:3 Resistència:3 Equipament:1 Terreny:3 Temps Accés:15' Temps Recorregut:1h 30' Temps Retorn:35' Longitud Equipat:450m Longitud Total:2.8km Desnivell Total:267m Panxes:1 Ponts:1 Tirolina:0 Cara:Oest

La Via Ferrada Les (o via ferrata Les) té una dificultat K4 i fou la primera de la Val d’Aran.

Disposa d’un primer tram esportiu de certa dificultat i un de segon més fàcil, pensat per a l’iniciació.

Com arribar?

Conduint per la N-230 direcció a França, 1 quilòmetre abans de la població de Les agafarem la rotonda i prendrem la sortida cap a la dreta, direcció el camping de Cauarca-Naturaran.

Podem estacionar en el càmping o una mica més amunt a la carretera.

Accés

Passats un 100 metres de l’entrada del càmping trobarem un cartell indicatiu de la via ferrata, que ens invita a seguir per la dreta.

Si volem fer la via ferrada des de l’inici veurem un sender que puja esglaonat a l’esquerra d’unes instal·lacions de ciment, a l’esquerra també del plafó de la via ferrada, que no s’ha de sobrepassar.

Recorregut

Via Ferrada Les - Visió General

Aquesta via ferrada s’ha equipat a l’inversa del que és habitual, de manera que el primer tram és el complicat, i el segon és el que està pensat per a la iniciació.

Si volem accedir directament al tram fàcil, podem fer-ho seguint un sender, però l’encant de la via ferrada disminueix notablement i l’aproximació és tan llarga que quasi ni compensa. El primer tram NO és recomanable per a nens ni per a novells.

Via Ferrada Les - 1r Tram

Així doncs el primer tram (K4) és bastant sostingut i al final aeri. Unes grapes de plàstic amples, ull amb les bagues de descans petites que no entren, ens permeten anar superant diversos trams, alguns d’ells lleugerament desplomats.

Aquesta paret llarga ofereix bones vistes de la vall, i ens porta a un pont tibetà aeri de 10 metres.

Hi ha una via d’escapada per a evitar-lo, però també se salta el que queda de la primera part de la via.

Una paret una mica tombada i una sortida vertical ens duen a l’intermig de la via ferrada, escapada i enllaç pels qui venen a peu a la cerca del segon tram.

Via Ferrada Les - 2n Tram

El segon tram (K2) és molt fàcil i també molt estètic ja que arranca des de l’interior d’un bosc túpic i ple de falgueres. Hi trobarem tres ressalts fàcils, amb abundant equipació i escassament verticals.

Finalitzarem la ferrada amb una sortida una mica tombada, perfecta per a fer pràctiques amb els més menuts.

Retorn

Pel camí de Soberpèra o pel camí dera Carraspa. Indicats amb marques grogues primer pujarem, i després a tocar de les parets desplomades baixarem per l’interior d’un bosc frondós.

Ull perquè els dies després de pluja, el camí pot relliscar força. El retorn és un al·licient a la pròpia sortida, el bosc i el petit rierol de Soberpèra valen la pena.

Per a baixar-vos els fitxers cal que us hagueu registrat en el portal - Para descargar ficheros tienes que haberte registrado en el portal

Facilitats
Iniciació Gratuïta
Cap opinió

Cal que estigueu identificats per deixar un comentari.

Via Ferrada Les, Les, Lleida

Obtingues indicacions
Contacta-hi ara
No teniu permís per registrar-vos

La reinicialització de la contrasenya s’enviarà al vostre email