Background Image
Especificacions
Dificultat:molt-facil Desnivell:60m Durada:1h 30' Tipus de recorregut:Circular
Error: Cannot retrive photos from Instagram
L’excursió proposa un agradable passeig per Eth Camin Reiau des del poble de Es Bòrdes direcció a era Bordeta.

A l’inici, una baixada fa que creuem el riu Joeu per un pont de pedra amb un arc de mig punt. Seguim entre prats fins arribar al safareig cobert, un dels més bonics de la vall.

Seguint el camí, a mà dreta, deixarem les ruines d’un antic molí fariner, en el que s’aprecia l’arc del canal de l’aigua que movia les moles.

Podem arribar fins a un torrent en cascada i el Pont d’Arró (trigarem uns 25-35 minuts), on farem la volta per tornar.

Castèth Leon

Un cop a la plaça del poble, a mà esquerra, agafarem el carrer Castèth Leon que ens conduirà fins les ruines del castell del mateix nom (10-15 minuts) en fase d’excavació arqueològica. Des del castell, situat estratègicament sobre les valls dels rius Garona i Joeu, es contemplen magnífiques vistes.

Aquestes ruines de la fortalesa de Castèth Leon (s. XIII-XVIII) foren seu, durant segles, del governador d’Aran.

Es Bòrdes fou el principal escenari de la lluita que el 1944 enfrontà les forces franquistes amb els maquis que intentaven ocupar la vall. La torre de l’església conserva encara senyals dels tirotejos.

Junt a la porta de l’església es pot observar, també, una làpida sepulcral del S. XIV d’un cavaller de Castèth Leon.

Facilitats
Primavera Estiu Tardor Hivern Fàcil Rural
Cap opinió

Cal que estigueu identificats per deixar un comentari.

Es Bòrdes, Lleida

Obtingues indicacions
Contacta-hi ara
No teniu permís per registrar-vos

La reinicialització de la contrasenya s’enviarà al vostre email