Background Image
Especificacions
Dificultat:molt-facil Desnivell:50m Durada:1h Tipus de recorregut:Circular
Error: Cannot retrive photos from Instagram
Vilamòs mereix una aturada especial. Segons la tradició, és un dels pobles més antics de la vall. L’església de Santa Maria és un edifici romànic del s. XI-XII que incorpora en els seus murs, gran nombre d’elemens romans (s. IV-V d. de C.) amb una capçalera que va ser reformada als segles.

Canon_IMG_3549Continuant pel carrer principal arribem a la seva casa Museu Çò de Joanchiquet. La seva interessantíssima visita ens mostra la forma de vida tradicional fins el segon terç del segle XX a la Val d’Aran.
Mereix una visita especial el safareig que es troba al carrer lateral del museu.

Podem passejar pels carrers del poble, sempre amb gran vistes a vessants boscosos i belles muntanyes. Ens dirigirem novament cap al pàrquing agafant el camí que puja a mà esquerra cap al cementiri i l’ermita romànica de Sant Miquèu (s. XI-XII) el que ens prendrà uns 15 minuts.

Des d’aquí, les vistes sobre el massís de La Maladeta, amb el pic Aneto (3.404m, el més alt dels pirineus), són excel·lents.

Canon_IMG_3600Baixarem pel sender que arrenca sota l’ermita fins arribar a una pista forestal. A l’altre costat de la pista hi ha unes taules i barbacoa on prendre el pícnic. És un fantàstic balcó-mirador. Girem a la dreta i després de travessar la canonada de la central hidroelèctrica arribem de nou al pàrquing.

Des de l’altre extrem del pàrquing podem apropar-nos a l’antic “Forn de Calç” del poble, actualment recuperat.

Facilitats
Primavera Estiu Tardor Hivern Fàcil Rural
Cap opinió

Cal que estigueu identificats per deixar un comentari.

Vilamòs, Lleida

Obtingues indicacions
Contacta-hi ara
No teniu permís per registrar-vos

La reinicialització de la contrasenya s’enviarà al vostre email