Background Image

Plaça Major, Gessa, Lleida
Especificacions
Dificultat:facil Durada:2h 30' Tipus de recorregut:Circular

Els bells pobles que es recorren mereixen dedicar un temps, perquè amb o sense monuments, no hi ha cap poble a la Val d’Aran que no ens sorprengui.

Tan el camí d’anada, més assolellat, on acompanya una vegetació més arbustiva entre prats de pastura, amb esbarzers, arbossos i aranyoners, és tan entretingut i atractiu com el de la tornada, per la vessant ombrívola entre boscos de pollancres, freixes i aurons, on abunda el boix, les mareselves i les maduixes silvestres.

Tot i que sembli llarg es fa curt per la seva varietat de temes a veure.

Es comença a la Plaça Major de Gessa i es baixa pel carrer de l’església fins al Barranc de Corilha. Es creua el pont seguint la direcció del G-211 cap a Arties. El camí flanqueja per la solana que va paral·lel a la carretera i que s’uneix a ella gairebé a l’entrada d’Arties.

És recomanable visitar a Arties la Glèisa romànica de Santa Maria, la Plaça Urtau, el monument i ermita dedicats al Senyor Gaspar de Portolà, la Glèisa de Sant Joan (on s’hi fan interessants exposicions) i el recinte dels óssos.

Sense creuar la C-28 se segueix per ella fin a la Glèisa de Sant Joan i es continua pel carrer paral·lel a la C-28 fins a enllaçar al final de les cases amb una pista de terra que, sense grans desnivells, arriba a Garòs.

Anem pel Carrèr deth Solei fins a la Plaça Major i per la primera a l’esquerra, pel Carrèr de Poladeres fins a creuar la C-28 pel pont de pedra sobre la Garona, que ens porta per una pista forestal: “Camin Reiau” i el G-211-1.

Es remunta per l’altre vessant fins al poble d’Arties, havent deixar a la dreta un antic forn de calç i les runes dels Banys d’Arties.

Creuem l’Arriu Valarties i per l’esquerra s’arriba a la Plaça Ortau. Sense creuar la Garona es voreja pel Carrèr dera Mòla fins que se surt del poble.

Continuen endavant, sense creuar el pont, deixant a la dreta la central hidroelèctrica d’Arties. Pugem per una pista i passada una casa a la dreta, la pista es converteix en un sender encantador fins a la pista forestal de Mont-romies.

L’indicador porta a l’esquerra per creuar el riu Garona i remuntar fins i tot Gèssa pel Barranc de Corilha.

Facilitats
Primavera Estiu Tardor Hivern Fàcil Rural
Cap opinió

Cal que estigueu identificats per deixar un comentari.

Plaça Major, Gessa, Lleida

Obtingues indicacions
Contacta-hi ara
No teniu permís per registrar-vos

La reinicialització de la contrasenya s’enviarà al vostre email