La senyalització dels senders

Els itineraris de Gran Recorregut (GR) són senyalitzats per marques formades per dos rectangles superposats de color blanc i vermell.

Senyalització GR

Per el seu recorregut es precisa més d’una jornada (mínim de 50km).

Els itineraris Petit Recorregut (PR) són senyalitzats per marques formades per dos rectangles superposats de color blanc i groc.

Senyalització PR

El seu recorregut compren des de un mínim de 10km fins a un màxim de 50km.

Els itineraris de Senders Locals (SL) són senyalitzats per marques formades per dos rectangles superposats de color blanc i verd.

Senyalització SL

El seu recorregut no podrà superar els 10km.

Les marques de canvi de direcció estan formades per dues traçades paral·leles que simulen el canvi de direcció.

L’amplada de la traçada és de 2,5cm i l’alçada total de 12cm, havent 0,5cm de separació.

El color blanc sempre envoltarà al color del sender.

Hi ha marques que ens senyalitzaran que hem près una direcció equivocada.

Aquestes es representen per una creu de Sant Andreu amb el color blanc sempre per sobre del color del sender. L’amplada de la traça és de 2,5cm i la llargada de 15cm.

Tingueu en compte que el color blanc creuar per damunt de baix esquerra a dalt dreta.

Actualment encara són molt útils les fites (piles de pedres en forma de con) que marquen el bon camí vers les collades més importants que uneixen vals i comarques del Pirineu.

I si aquestes marques, en un principi tenien finalitats comercials, socials, ramaderes, militars, etc. amb el temps varen anar ampliant la seva utilitat i varen passar a ser un element importantíssim per a l’excursionista.

Consells a l’hora de seguir els senders
  • Caminar sempre pel recorregut marcat, ja que cada camí nou pel que transitem, és un espai per on baixarà l’aigua de la pluja, erosionant el terreny i creant un impacte ambiental innecessari
  • Reconstruir les fites: de tant en tant, ja sigui pel vent o l’aigua, les pedres de les fites cauen i aquestes es van fent menys visibles. No costa res ajudar a mantenir el bon estat de les fites que ens trobem.
  • Avisar a les entitats locals en cas de mal estat de les senyalitzacions. Són pintures, tot i que resistents, que amb el pas del temps i les accions climàtiques, es van esborrant.

Per a baixar-vos els fitxers cal que us hagueu registrat en el portal - Para descargar ficheros tienes que haberte registrado en el portal

• pdf La senyalització de senders
    Dossier tècnic de la senyalització de senders de la Federació d'Entitats Excursionistes de Catalunya (Federació Catalana d'Alpinisme i Escalada)
    File size: 2 MB
No teniu permís per registrar-vos

La reinicialització de la contrasenya s’enviarà al vostre email